Nutričné ​​hodnoty semien a orechov

Nutričné ​​hodnoty semien a orechov

0 34

Nutričné ​​hodnoty semien a orechov v skutočnosti naznačujú, že je v nich ukryté veľké množstvo vitamínov, minerálnych látok, aminokyselín a esenciálnych mastných kyselín. Obsahujú najväčšie množstvo zdravých kvalitných tukov hrajúcich kľúčovú úlohu pri funkcii pečene, ktorá je zodpovedná za detoxikáciu nášho tela.

Všeobecné fakty o nutričných ​​hodnotách semien a orechov

Semená a orechy vaše telo nie len obnovia, ale dodajú mu aj dostatok sily. Sú totiž bohatým zdrojom zdravých bielkovín a tukov. Je ich však potrebné konzumovať v malých množstvách. Najlepší spôsob, ako jesť semená a orechy, je namočiť ich cez noc do vody a počkať do začatia procesu klíčenia, čo robí ako tuky tak aj bielkoviny lepšie stráviteľné. Vysušením je možné obnoviť ich chrumkavosť (Pozor! Varte ich len pri teplote menej ako 47 °C).

Skladovanie semien a orechov nie je náročné, avšak najlepšou možnosťou je kúpiť ich ešte v škrupine, udržia si tak sviežosť a vyhnete sa ich žltnutiu. Lúpané semená a orechy je potrebné skladovať v temnom a chladnom prostredí.

Poznámka k voľným radikálom

Zatuchlosť orechov a semien v nich spôsobuje oxidácia tukov / olejov, čo v podstate znamená, že sú pokazené. Pokazené, spracované a varené oleje vytvárajú voľné radikály, ktoré sú nestabilnými, molekulárnymi fragmentami, ktoré majú tendenciu narušiť normálnu činnosť všetkého, čo sa dostane blízko k vašim bunkám. Predstavte si, že sa prilepia na vašeenzýmy, aminokyseliny a zničia ich. Vytvárajú totiž kyslé prostredie v tele, ktoré následne necháva voľný priebeh starnutiu, chorobám, upchaniu tepien a lymfatického systému. Surové semená a orechy sú ako tukové zdroje účinnými antioxidantmi – tak dlho, kým sú čerstvé.

Špecifické nutričné hodnoty orechov a semien

Tu si môžete prezrieť niektoré z najznámejších orechov a semien:

Mandle

  • alkalizujú krv (jediný druh orechov, ktorý to dokáže)
  • mažú črevá
  • pomáhajú pri zápche
  • zmierňujú kašeľ
  • uvoľňujú hlieny

Ľanové semená

  • sú dobrým preháňadlom
  • zmierňujú bolesť a zápal
  • majú pozitívny účinok na slezinu, pankreas a hrubé črevo
  • posilňujú imunitu
  • čistia srdce a cievy
  • pomáhajú telu spáliť tuky efektívnejšie

Makadámiové orechy

  • znižujú hladinu cholesterolu
  • pomáhajú telu spaľovať tuk efektívnejšie
  • majú pozitívne účinky na kožu

Arašidy

  • majú pozitívne účinky na pľúca, slezinu
  • mažú čreva
  • harmonizujú žalúdok
  • znižujú krvný tlak

Píniové orechy

  • majú pozitívne účinky na pľúca, hrubé črevo a pečeň
  • mažú pľúca a črevá
  • zvyšujú množstvo telesných tekutín
  • sú miernym preháňadlom
  • sú užitočné sa suchý kašeľ

Pistácie

  • majú pozitívne účinky na pečeň a obličky
  • čistia krv
  • mažú črevá
  • používajú sa pri zápche
  • pôsobia ako tonikum pre Celé telo

Tekvicové semienka

  • majú pozitívne účinky na slezinu, pankreas a hrubé črevo
  • vypudzujú črevné červy
  • diuretikum
  • vyživujú svaly
  • sú užitočné pre chorobu z pohybu, nevoľnosť a poruchy prostaty

Slnečnicové semená

  • majú pozitívne účinky na slezinu-pankreas
  • sú tonikum a zdrojom energie
  • mažú črevá
  • používajú sa pri zápche

Vlašské orechy

  • znižujú zápal a zmierňujú bolesť
  • zvlhčujú pľúca a črevá
  • zmierňujú kašeľ
  • vyživujú obličky a mozog
  • liečia zápchu

Liečivé vlastnosti iných orechov, ako sú napríklad kešu oriešky, lieskové orechy, pekanové orechy a para orechy, buď nie sú jasne definované, alebo sú neznáme. Tieto orechy sú však stále bohaté na zdravé tuky a bielkoviny a môžu byť konzumované s mierou. Práve preto sú povolené pri raw diéte. Nezabudnite si však kúpiť čerstvé bio semená a orechy a uskladňovať ich a starostlivo.

 

PODOBNÉ ČLÁNKY

ŽIADNE KOMENTÁRE

Nechajte odkaz