Raw diéta je výzva

Raw diéta je výzva

0 311

Najväčšou výzvou pri raw food diéte môže byť samozrejme všetko, alebo aj nič. Rozhoduje najmä váš osobitý prístup k surovej strave, zdravej výžive a vášmu zdraviu. Len veľmi málo ľudí si udržiava konzumáciu 100% surovej stravy po dobu niekoľkých rokov. Väčšina z nás sa o to pokúsi viac ako jeden krát. Nezabudnite však, že až prax robí majstra, takže sa zbytočne predčasne nevzdávajte.

Najlepším riešením pri začatí raw diéty môže byť postupný prechod na konzumáciu surovej stravy. Popri tom, ako budete postupne pridávať surové potraviny do vášho jedálnička možno zistíte, že čisto surová strava nemusí byť pre vás to pravé.

Ako sa vyhnúť varenej strave

Hoci je postupný prechod na surovú stravu resp. raw food naozaj vhodný a prospešný pre väčšinu ľudí, je potrebné, aby boli schopní kontrolovať svoj príjem potravy. Zakladateľka raw diéty Victoria Boutenko, vo svojich výskumoch zistila, že pre ľudí s tzv. nutkavými stravovacími návykmi (takí, ktorí jedia viac, než je potrebné alebo z iných dôvodov ako je hlad) bude lepšie začať jesť všetko surové hneď od začiatku.

Nastavte si minimálny cieľ vašej raw diéty – napríklad konzumáciu surových potravín aspoň 3 – 4 týždne. Je to niečo, čo väčšina z nás nielen vydrží, ale štúdie ukazujú, že v období okolo 21 až 28 dňa si z takejto formy stravovania vytvoríme zvyk. Doprajte vášmu telu pauzu od vareného jedla a robte všetko, čo môžete, aby ste zabránili pokušeniu. Napríklad sa na chvíľu vyhnite reštauráciám a stravovacím zariadeniam.

Hlave sa neoddávajte klamstvám typu “jedno uhryznutie nebolí.” Akonáhle začnete jesť, ocitnete sa na klzkom svahu a môžete spadnúť späť do nesprávnej potravinovej závislostí. Nevystavujte sa situácii, kedy by pre vás znovuzískanie návyku na surové potraviny malo byť mučením. Deň odšťavovania alebo pôstu vám v tom pomôže.

Po chvíli konzumácie surovej stravy, začnete pozorovať, že varené jedlo, ktoré bolo pre vás zo začiatku darčekom je teraz akýmsi trápením.

Ak sa totiž dostanete do záchvatového prejedania sa vareného jedla, oslabíte vaše ​​sebavedomie, vôľu a získate veľmi zlý pocit. Pamätajte si, prečo to robíte!

Po chvíli konzumácie surovej stravy, začnete pozorovať, že varené jedlo, ktoré bolo pre vás zo začiatku darčekom je teraz akýmsi trápením. Vaše telo totiž môže okamžite začať riešiť túto krízu čistením. Čisté telo je citlivejšie na a efektívnejšie pri odstraňovaní toxínov,ktoré získavame varenými alebo spracovanými potravinami.

Môže však trvať mesiace až jeden rok (dokonca aj viac), než surové potraviny prijmeme ako súčasť nášho života, čo Susan Schenck nazýva “slávny svet mimo pokušenia.” Pachy niektorých potravín sa pre vás môžu stať úplne nepríjemné až nechutné. Niektorým z vás však môžu pripadať dobré, ako znovu vybavenie spomienok na ne, ale nebudete v pokušení ich zjesť.

Premýšľajte dopredu

Pokiaľ chcete zotrvať v konzumácii surovej stravy a pritom naďalej navštevovať reštaurácie, máme pre vás radu. Rozmyslite si, čo budete jesť skôr než tam pôjdete. Týmto spôsobom vás pestré menu nevykoľají. Mnohé reštaurácie už majú svoje ponuky online, takže sa môžete pohodlne rozhodnúť aj doma. Ak tomu tak nie je pokojne sa obráťte na reštauráciu a spýtajte sa aké surové potraviny ponúkajú. Napríklad si môžete dať zeleninový šalát s takým množstvom surovej zeleniny, ako je len možné. Rímsky šalát, špenát a ďalšia zelenina sú lepšie voľby, než ľadový šalát.

Eliminujte syr, krutóny, tortilla prúžky aj orechy (sú väčšinou zatuchnuté). Pridajte avokádo alebo guacamole. Používajte citrónovú šťavu. Vezmite si svoje vlastné suroviny orechy, semená a sušené ovocie. Ak sa ale chystáte vziať si vlastné surové potraviny alebo surové zálievky, nemusí byť tak zrejmé, že neurázíte reštauráciu.

Zistite, či v danej reštaurácii môžete získať veľký ovocný tanier – všetko, čo majú v kuchyni. Ten je totiž obzvlášť dobrý na raňajky aj na obed. Pokiaľ je to možné, objednajte si taktiež čerstvo vylisované šťavy. Ale napokon vždy sa môžete najesť, než pôjdete z domu a povedať priateľom, že sa pôstite a pijete len šťavy alebo vody s citrónom.

Raw food a cestovanie

Cestovanie býva pre mnohých to najťažšie. Väčšinou sa totiž naskytne lákavá príležitosť dať si varené jedlo. Existujú dokonca ľudia, ktorí si z týchto dôvodov so sebou na cesty nosia mixér.

Pokiaľ budte šoférovať, majte po ruke zelené smoothies, zelené malinovky a super vegetariánske šťavy. Ak je cesta dlhšia, zastavte sa niekde v juice bare. Nezabudnite zobrať surové semená, orechy a zeleninu ako občerstvenie. Sušené ovocie, avokádo, banány, a surové ovocné bary sú taktiež skvelé.

Kamkoľvek pôjdete, nájdete čím ďalej tým viac obchodov s neopracovanými potravinami. Vyhľadajte si teda obchody so zdravou výživou a juice bary.

Raw food a sociálna situácia

Niektorí ľudia sa dokážu naozaj uraziť, ak nechcete jesť ako oni. Alebo ešte horšie, myslia si, že je to príležitosť, povedať vám, ako sa mýlite. Zo začiatku preto môže byť rawdiéta naozaj veľmi ťažká. Pokiaľ však sami veríte, že týmto spôsobom skutočne očistíte vaše zdravie, uveria tomu aj ostatní a pokiaľ nie, tak to vedieť ani nepotrebujú.

Iné situácie

Victoria Boutenko hovorí, že štyri z najťažších situácii, kvôli ktorým sa pre ľudí z raw diéty stáva výzva, sú:

  1. Ste závislý na tom, že vaše jedlo pripravuje niekto iný
  2. Máte zodpovednosť za prípravu jedla pre iných
  3. Pracujete v reštaurácii
  4. Máte obmedzený prístup k čerstvým produktom

Byť závislý na tom, že vám pripravuje jedlo niekto iný môže byť jedným z najväčších problémov pri vašej raw diéte. Môžete však požiadať o pomoc. Prechod na surovú stravu môže byť jednoduchý. Smoothies sú ľahké a čistenie organizmu je s nimi hračka. Čerstvé šťavy možno aj zakúpiť a jedlo je vždy surové pred tým, než sa varí – preto jednoducho, ľudia, ktorí vám jedlo pripravujú, musia mať aj nevarené potraviny.

Byť zodpovedný za prípravu jedla druhých, a to najmä v prípade, že nie sú na palube raw diéty spolu s vami, je určitý problém. Zdieľať to, čo sa snažíte dosiahnuť so svojou rodinou je dôležité. Dajte im vedieť, že chcete lepšie zdravie pre vás aj pre nich. Nechajte ich vyskúšať nové veci aj s trochou prípravy, pokiaľ na tom budú trvať. Učte ich, ako to urobiť sami – a ako si vyčistiť telo čím skôr.

Práca v reštaurácii môže byť skúška odolnosti proti pokušeniu. Jedzte predtým, než idete do práce. Jedzte šaláty. Pozrite sa späť na časť o cestovaní a stravovaní. Uistite sa, že kuchári sú vašimi najlepšími priateľmi. Mali by byť radi, že môžu pre vás vytvoriť surové pokrmy. Za opýtanie predsa nič nedáte, no nie?

Ak žijete v oblasti, ktorá má obmedzené množstvo čerstvých produktov, budete si musieť urobiť nejaký výskum a prieskum. Mrazené ovocie je jednou z ďalších v skutku dobrých volieb, pokiaľ nemôžeme dostať čerstvé plody. Sú jemné pre prípravu smoothies, ale stále dokážu chutiť tak skvelo ako čerstvé. Prehľadať obchody s potravinami umožňuje nájsť najlepšie produkty aj keď sú niekedy drahšie. Najlepšie, ale je poobzerať sa po miestnych poľnohospodároch a ich produktoch.

Záver

Ako môžete vidieť, jesť surové potraviny môže predstavovať mnoho výziev, ale výhody doteraz prevažujú nad negatívami, takže to prinajmenšom stojí za vyskúšanie. Vy sami si môžete vybrať rýchlosť, akou budete postupovať. Nie je sa kam ponáhľať a nie je to nezvratné rozhodnutie. Ale nebuďte prekvapení, ak vás pozitívne výsledky presvedčia, aby ste sa stali 100% raw. Tučné, nezdravé, varené potraviny budú vždy čakať na váš návrat.

ŽIADNE KOMENTÁRE

Nechajte odkaz